دسته‌ها
علائم

علائم 6 هفتگی بارداری

علائم 6 هفتگی بارداری

اگر تا هفته ششم بارداری هم این احساس را تجربه نکرده باشید، به ‌زودی خود را در مسیر پرتلاطم احساسات دوران حاملگی خواهید یافت. ممکن است یک روز بداخلاق و روز دیگر شاد باشید! هرچند ممکن است این احساسات متضاد برای شما نگران‌کننده باشند (به‌خصوص اگر قبلا به اینکه کاملا بر احساسات خود تسلط دارید، افتخار می‌کردید)، اما این حس‌ها کاملا طبیعی هستند و ممکن است در تمام مدت حاملگی شما ادامه پیدا کنند.
این احساسات متضاد در اثر تغییر میزان هورمون‌ها و معمولا به خاطر میزان زیاد هورمون‌ها، رخ می‌دهند. جدای از بحث هورمون‌ها، کل زندگی شما نیز در حال تغییر است و چه کسی در این حالت دچار هیجانات روحی نمی‌شود؟!

مصرف مکمل را فراموش نکنید

بعد از گذراندن 6 هفته بارداری برای مصرف مکمل‌ها، برنامه منظمی طراحی کنید:

  • مکمل‌ها را در یک جعبه دارو که محفظه‌های جداگانه‌ای برای هر یک از روزهای هفته دارد، قرار دهید.
  • هرروز شک کردید که آیا مکمل‌های آن روز را مصرف کرده‌اید یا نه، محفظه مربوط به آن روز را چک کنید.
  • جعبه دارو را در کنار مسواک خود قرار دهید تا هر شب در هنگام مسواک زدن، مصرف مکمل را به یاد بیاورید.

علایم 6 هفتگی بارداری

این روزها حال خوشی ندارید. طبیعی است. تهوع های سر صبح و گاه و بیگاه حسابی

اعصابتان را به هم ریخته است. غذا خوردنتان هم تعریفی ندارد. احساس خستگی

می‌کنید و حوصله هیچ‌کسی را هم ندارید. طبیعی است اما یادتان باشد تمام اینها فقط

گوشه‌ای از نشانه‌های بارداری است.

اما شما قهرمان اصلی این روزها هستید و به خوبی می‌توانید این وضعیت را مدیریت

کنید و از پس آن بر بیایید. این هفته با مشکلاتی رو به رو می‌شوید که شاید چندان برای

شما خوشایند نباشد. ممکن است با یک سرفه ساده، خنده یا عطسه‌کردن احساس کنید که

قدری ادرار از شما ترشح کرده، این وضعیت با روحیه حساس این روزها، شما را

بیشتر بخوان بیشتر بدان  علائم بارداری در 6 هفتگی

کلافه می‌کند این طبیعی است رحم در حال بزرگ‌تر شدن است و به مثانه فشار وارد

می‌کند.

برای رفتن به دستشویی تنبلی نکنید و به سرعت و در فاصله زمانی کمتر به دستشویی

بروید. در صورتی که پزشک به شما استراحت مطلق داده می‌توانید از نوار بهداشتی

استفاده کنید. برای بهبود بی‌اختیاری ادراری در این دوران می‌توانید از ورزش‌های کف

لگنی یا تقویت‌کننده عضلات واژن استفاده کنید.

در این روش باید ماهیچه‌های اطراف واژن و معقد خود را به حالت فشرده نگه دارید به

گونه که انگار نمی‌خواهید به دستشویی بروید. سپس این ماهیچه‌ها را منقبض کنید و به

تنفس ادامه بدهید و بعد ماهیچه‌ها را رها کنید. ممکن است دراین هفته بعد از ادرار

لکه‌هایی روی لباس ببینید و بترسید که نکند اتفاقی برای رویان افتاده باشد اصلا نترسید،

کاملاً طبیعی است اما اگر این مواردبیشتر شد حتما با پزشک خود مشورت کنید. این

هفته ممکن است دچار یبوست شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *