دسته‌ها
رژیم و تناسب اندام

رژیم اتکینز

رژیم اتکینز

” رژیم غذایی اتکینز “ یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات یا به قولی لو کرب است که
برای کاهش وزن پیشنهاد می شود. طرفداران این رژیم غذایی ادعا می کنند خوردن
پروتئین و چربی محدودیتی ندارد و تنها با پرهیز از غذاهای سرشار از کربوهیدرات،
وزن کم می کنید. در ۱۲ سال گذشته بیش از ۲۰ بررسی نشان دادند که رژیم های غذایی
کم کربوهیدرات بدون نیاز به کالری شماری روی کاهش وزن تاثیر گذار هستند و برای
سلامتی مفید است. رژیم غذایی اتکینز توسط دکتر رابرت اتکینز ابداع شد کسی که در
سال ۱۹۷۲ پرفروش ترین کتاب را در رابطه با همین رژیم نوشت. از آن زمان به بعد
رژیم اتکینز در سراسر جهان محبوب شد و کتاب های زیادی درباره آن نوشته شد.

رژیم اتکینز چیست

رژیم اتکینز در ۴ مرحله‌‌ باید اجرا شود:

۱. مرحله‌ی اول (القا): به‌مدت ۲ هفته روزانه کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. در این مرحله باید غذاهای سرشار از پروتئین و چربی و سبزیجات کم‌کربوهیدرات مانند سبزیجات برگ سبز را مصرف کنید. این کار موجب شروع روند کاهش وزن می‌شود.

۲. مرحله‌ی دوم (تعدیل): به‌آرامی مقداری از مغزها، سبزیجات کم‌کربوهیدرات و مقادیر کم میوه‌ها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

۳. مرحله‌ی سوم (تنظیم دقیق):‌ زمانی‌که به وزن موردنظرتان بسیار نزدیک شدید، مقداری کربوهیدرات به رژیم غذایی‌تان بیفزایید تا روند کاهش وزن‌تان آهسته شود.

۴. مرحله‌ی چهارم (حفظ وزن): در این مرحله می‌توانید تا جایی‌که موجب افزایش وزن‌تان نشود از کربوهیدرات‌های سالم استفاده کنید.

ممکن است دنبال‌کردن این مراحل کمی پیچیده و غیرضروری باشد، ولی تا زمانی‌که شما به نکات زیر پایبند باشید، می‌توانید هم وزن کم کنید و هم وزن خود را ثابت نگه دارید.

بسیاری از افراد از مرحله‌ی اول (القا) صرف‌نظر می‌کنند و از ابتدا میوه‌ها و سبزیجات را در رژیم غذایی‌شان قرار می‌دهند. این رویکرد نیز می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  خواص پاپ کورن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *