دسته‌ها
بهداشت و درمان

درمان درد استخوان لگن

درمان درد استخوان لگن سمت چپ

با سلام خدمت مخاطبان عزیز هلث کده، در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی پیرامون درمان درد استخوان لگن و عوامل کاهنده و تشدید کننده آن به شما بدهیم.

درمان درد استخوان دست

رباط های گرد ممکن است باعث درد لگن شوند.

همانطور که رحم شما در دوران بارداری بزرگتر می شود، ممکن است درد خسته کننده یا شدیدی در ناحیه کشاله ران یا لگن خود تجربه کنید. این درد لگن ناشی از رباط های گرد است و درد رباط گرد نامیده میشود.
رباط های گرد دارای نوارهای قوی بافتی هستند که از رشد رحم شما پشتیبانی می کنند. این نوارهای بافت پشتیبانی به بالای رحم متصل می شوند و تا داخل مهبل ادامه دارند.
درد لگن ناشی از رباط های گرد ممکن است زمانی که شما به طور ناگهانی در حال تغییر موقعیت، سرفه یا عطسه هستید، و یا حتی زمانی که در خواب غلت می زنید، به شما ضربه ای بزنند. این درد ناخوشایند یا درد ناگهانی در لگن که احساس می کنید تنها چند ثانیه تا چند دقیقه طول میکشد.
شما می توانید فراوانی درد لگن رباط گرد را با اجتناب از حرکات سریع و شدید کاهش دهید. استراحت تمام چیزی است که شما برای کاهش درد به آن نیاز دارید.

درمان درد استخوان لگن در بارداری

  • ورزش برای تقویت لگن، شکم، پشت و عضلات بازو
  •  ورزش در آب
  •  توصیه ها و پیشنهادات، از جمله موقعیت های درد زایمان و زایمان، مراقبت از کودک و موقعیت های رابطه جنسی
  •  تسکین درد، مانند TENS
  •  تجهیزات، در صورت لزوم، از قبیل کمربندهای پشتیبانی لگن

این مشکلات معمولا پس از تولد نوزاد بهبود می یابد، اما درمان به وسیله یک متخصص با تجربه می تواند علائم را در دوران بارداری بهبود بخشد.

تسکین درد لگن در حاملگی

فیزیوتراپیست شما ممکن است کمربند پشتیبانی لگن را توصیه کند تا درد شما تسکین یابد. شبکه فیزیوتراپی زنان و زایمان (POGP) این توصیه ها را ارائه می دهد:

  •   فعالیت هایی انجام دهید که باعث ایجاد درد نشود.
  •  تا جایی که می توانید استراحت کنید.
  •  در کارهای خانه از کمک همسر، خانواده و دوستان خود استفاده کنید.
  •  از کفش های تخت حمایتی استفاده کنید.
  •  در عوض کردن لباس بنشینید.
  • در هنگام ورود و خروج از ماشین، زانوهای خود را کنار هم قرار دهید – یک کیسه پلاستیکی روی صندلی می تواند به چرخش کمک کند.
  •  در موقعیت راحت بخوابید.
  •  از راه های مختلف برای چرخیدن در رختخواب استفاده کنید.
  •  هنگام بالا رفتن از پله ها یکی یکی بالا بروید.
  •  اگر می خواهید رابطه جنسی داشته باشید، موقعیت های مختلف را امتحان کنید.
بیشتر بخوان بیشتر بدان  قرص وارفارین

از موارد زیر اجتناب کنید:

  •  ایستادن روی 1 پا
  •  خم شدن و چرخیدن برای بلند کردن سنگینی
  • روی هم انداختن پاها
  •  نشستن روی زمین
  •  نشستن یا ایستادن برای مدت طولانی
  • بلند کردن سنگینی
  •  جارو کردن
  • هل دادن اجسام سنگین
  •  حمل چیزی با یک دست

چه چیزی باعث درد لگن می شود؟

در دوران بارداری، بدن شما هورمونی به نام ریلکسین تولید می کند که رباط های شما را نرم می کند تا فرزند شما به راحتی از طریق لگن خارج شود. این به این معنی است که مفاصل در لگن شما به طور طبیعی منعطف تر می شوند.

با این حال، این انعطاف پذیری لزوما باعث مشکلات دردناک SPD نمی شود. معمولا اعصاب و عضلات شما قادر به انعطاف پذیری بیشتر در مفاصل شما هستند. این بدان معنی است که بدن شما باید با تغییرات ایجاد شده در اثر رشد فرزند شما کنار بیاید.

درد لگن زمانی اتفاق می افتد که بدن شما با تغییرات زیر سازگار نشود و بصورت علائم زیر شروع شود:

  •  حرکات ناهمگن مفاصل لگن
  •  تغییر در نحوه عملکرد عضلات شما برای حمایت از مفاصل لگن
  •  درست عمل نکردن مفصل لگن و ایجاد درد در مفاصل لگن

درمان درد ارتودنسی

درمان های خانگی برای رفع لگن درد باردرای عبارتند از:

  • استفاده از نارون کوهی برای درمان هموروئید
  • نشستن در آب گرم (نه داغ) برای درمان هموروئید
  • مصرف موادغذایی حاوی فیبر برای پیشگیری از یبوست
  • پرهیز از نشستن یا ایستادن طولانی مدت
  • قرار دادن بالش زیر شکم و بین پاها هنگام خوابیدن
  • تمرینات کششی سبک

اگر لگن دردتان ناشی از درد کمربند لگنی است، استفاده از بالشتک های رینگی یا انجام تمرینات کششی ممکن است به نرم شدن عضلات لگن کمک کند.

اگر علت لگن درد سیاتیک است، برخی تمرینات کششی خاص وجود دارند که برای کاهش درد سیاتیک در دوران بارداری طراحی شده ­اندو می­توانید آنها را انجام دهید.

بیشتر بخوان بیشتر بدان  خواص آیه 9 سوره حجر

 

درمان درد بیضه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *